Δευτέρα, 13 Σεπτεμβρίου 2010

Για υγιεινό πρόγευμα...και όχι μόνο...

Βοηθώντας το παιδί να αποκτήσει σωστές διατροφικές συνήθειες από τα πρώτα χρόνια της ζωής του, συμβάλλετε στο να έχει καλή υγεία για όλη του τη ζωή. Οι διατροφικές συνήθειες του παιδιού διαμορφώνονται
σύμφωνα με αυτές που έχουν υιοθετηθεί στο σπίτι και οι ενήλικες αποτελούν τα σημαντικότερα πρότυπα για την ανάπτυξη υγιεινών συνηθειών. Δώστε, λοιπόν, το καλό παράδειγμα στα παιδιά σας, τόσο με λόγια όσο και με πράξεις. Οι καλές συνήθειες που διαμορφώνονται τώρα θα τους μείνουν για πάντα.

Παράδειγμα προς μίμηση
Μαθαίνοντας κανείς στα παιδιά να κάνουν υγιεινές επιλογές διατροφής είναι σαν να τους μαθαίνει να πλένουν τα δόντια τους. Οι διατροφικές συνήθειες του παιδιού επηρεάζονται τόσο από το είδος και την ποσότητα των τροφίμων που αγοράζετε, όσο και από τον τρόπο προετοιμασίας και παρασκευής των γευμάτων στο σπίτι. Καθώς τα παιδιά μεγαλώνουν και αναπτύσσονται, παρακολουθούν τα πάντα σχετικά με τη
διατροφή των γονιών τους. Συχνά αντιγράφουν διατροφικές συνήθειες, προτιμήσεις και αντιπάθειες, γι' αυτό όταν επιλέγετε τις τροφές που θα καταναλώσετε, να θυμάστε ότι Οι πράξεις σας μετράνε πιο πολύ από τα λόγια.

Το αλφάβητο της σωστής διατροφής
Οι τροφές προσφέρουν στα παιδιά τα θρεπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα για την υγιή σωματική ανάπτυξη και την καλή υγεία τους, καθώς επίσης και την ενέργεια που χρειάζονται για το παιχνίδι, το σχολείο και τη εξερεύνηση του κόσμου γύρω τους.

Οι τροφές κατατάσσονται σε πέντε διαφορετικές ομάδες, καθεμία από τις οποίες παρέχει συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά και συνεισφέρει με το δικό της τρόπο στην ανάπτυξη του παιδιού. Ο συνδυασμός τροφών απ' όλες τις ομάδες παρέχει στον οργανισμό την ενέργεια και τα θρεπτικά συστατικά που του χρειάζονται και είναι ο καλύτερος τρόπος για να ικανοποιήσετε τις διατροφικές ανάγκες ενός παιδιού που βρίσκεται στην ανάπτυξη.

Διατροφική Πυραμίδα
Η Διατροφική Πυραμίδα είναι ένας πρακτικός οδηγός διατροφής, που περιλαμβάνει τις κυριότερες ομάδες τροφών. Είναι ευέλικτη και κατάλληλη για όλα τα υγιή άτομα, από την ηλικία των δύο ετών και άνω. Τα περισσότερα παιδιά άνω των δύο ετών χρειάζονται τον ελάχιστο αριθμό μερίδων που αναφέρονται στη Διατροφική Πυραμίδα από κάθε ομάδα τροφών.

Ομάδα 1: Δημητριακά
Πρέπει να λαμβάνονται 6-11 μερίδες την ημέρα. Μία μερίδα ισοδυναμεί με 1 φέτα ψωμί, μισό φλιτζάνι ζυμαρικά ή 1 βάφλα. Οι τροφές αυτές αποτελούν καλή πηγή ενέργειας και έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες. Προτιμήστε το ρύζι, τα ζυμαρικά, τα δημητριακά και το ψωμί.

Ομάδα 2: Λαχανικά
Πρέπει να λαμβάνονται 3-5 μερίδες την ημέρα. Μία μερίδα ισοδυναμεί με 1 φλιτζάνι ωμά λαχανικά ή μισό φλιτζάνι μαγειρεμένα λαχανικά. Οι τροφές αυτές αποτελούν φυσικές πηγές βιταμινών και μετάλλων, τα οποία είναι απαραίτητα για την υγεία. Προτιμήστε τα καρότα, το καλαμπόκι, τα πράσινα φασόλια και τον αρακά.

Ομάδα 3: Φρούτα
Πρέπει να λαμβάνονται 2-4 μερίδες την ημέρα. Μία μερίδα ισοδυναμεί με 1 φρέσκο φρούτο, μισό φλιτζάνι κομπόστα ή μισό φλιτζάνι χυμό φρούτων. Και αυτές οι τροφές αποτελούν φυσικές πηγές βιταμινών και μετάλλων, ενώ περιέχουν επίσης φυτικές ίνες. Προτιμήστε τα μήλα, τις μπανάνες, τα πορτοκάλια και τα αχλάδια.

Ομάδα 4: Γαλακτοκομικά
Πρέπει να λαμβάνονται 2-3 μερίδες την ημέρα. Μία μερίδα ισοδυναμεί με 1 φλιτζάνι γάλα με 2% λιπαρά, 1 φλιτζάνι γιαούρτι ή 1 φέτα τυρί. Οι τροφές αυτής της ομάδας είναι πλούσιες σε ασβέστιο και βιταμίνη D, που είναι απαραίτητα για τη διατήρηση των δοντιών και των οστών σε καλή κατάσταση. Προτιμήστε το γάλα, το τυρί και το γιαούρτι.

Ομάδα 5: Κρέας, ψάρι, όσπρια, ξηροί καρποί
Πρέπει να λαμβάνονται 2-3 μερίδες την ημέρα. Μία μερίδα ισοδυναμεί με 1 μπούτι κοτόπουλο, 1 φλιτζάνι φασόλια ή 1 αυγό. Αυτές οι τροφές περιέχουν πρωτεΐνες που είναι απαραίτητες για την ανάπτυξη των
μυών και σίδηρο που χρησιμεύει για τη μεταφορά του οξυγόνου από το αίμα. Προτιμήστε το μοσχάρι, το ψάρι, το κοτόπουλο, τα αυγά και τα φασόλια.

Ομάδα 6: Λίπη, έλαια και γλυκά
Αυτές οι τροφές είναι πλούσιες σε λίπος και ζάχαρη. Έχουν μικρή θρεπτική αξία, αν και είναι εύγευστες, γι' αυτό πρέπει να τις καταναλώνετε με μέτρο και να τις απολαμβάνετε μόνο σε ειδικές περιπτώσεις

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου